« دفاع از 4 نفر | دفتر اصلي | پاسخ ديگري به قاليباف »


May 02, 2005

چالش با فرمانده


روز گذشته در برنامه دانشكده فني دانشگاه تهران حاضر شدم تا سئوالات بي پاسخم را از يك كانديداي رياست جمهوري بپرسم و چون يك موضوع شخصي از نگاه من بود، بدون هماهنگي با روزنامه براي تهيه خبر در جلسه حضور يافتم و در موقعي هم كه نوبت به من رسيد سئوال خود را مطرح كردم.
روزنامه اقبال به ظن خود اين موضوع را در گزارشي با تيتري كه من هم براي اين مطلب انتخاب كرده‌ام آورده است كه متن آن را بخوانيد:

گروه سياسي: محمدباقر قاليباف، فرمانده سابق نيروي انتظامي كه براي حضور در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از سمت خود استعفا داده است و اكنون از او به عنوان نامزد احتمالي اصولگرايان نام مي‌برند، روز گذشته در جمع دانشجويان دانشكده فني دانشگاه تهران حضور يافت.
فرمانده سابق نيروي انتظامي در ديدار خود با دانشجويان به سؤالات آنها در خصوص پرونده وبلاگ‌نويسان، نامه فرماندهان سپاه در 18 تيرماه سال 78 خطاب به خاتمي و نظرش در مورد حكم حكومتي پاسخ داد.

«كيهان» پاسخ اين پرسش را بدهد
مجري برنامه با خواندن قسمت‌هايي از نامه سرداران سپاه كه در 18 تيرماه سال 78 و همزمان با درگيري‌هاي كوي دانشگاه در روزنامه كيهان منتشر شده بود، خواستار پاسخگويي قاليباف در خصوص اين نامه شد.
محمدباقر قاليباف نيز در پاسخ گفت كه جواب اين پرسش را روزنامه كيهان بايد بدهد! و البته در ادامه در برابر اصرار دانشجويان و مجري برنامه مبني بر پاسخگويي صريح گفت: ما مصلحت انديشانه توصيه‌هايي به آقاي خاتمي داشتيم و بحث دشمني با ايشان مطرح نبوده است.
اما مجري برنامه قسمت پاياني اين نامه كه در زمان خود بسياري آن را تعبير كودتا كرده بودند را خواند و از قاليباف خواست تا توضيح دهد كه منظور سرداران سپاه از لبريز شدن كاسه صبرشان و وارد عمل شدن چه بوده است. قاليباف در پاسخ به اين سؤال تأكيد كرد كه «رفاقت وي با آقاي خاتمي بسيار قوي است». و در پاسخ به اينكه دقيقاً منظورتان از اين جمله چه بوده و چه اقدامي مي‌خواستيد انجام دهيد؟ گفت: «با كساني كه به خيابان ريخته بودند برخورد مي‌كرديم. اينها دانشجو نبودند و عده‌اي اراذل و اوباش بودند كه اقدام به شكستن شيشه‌هاي مغازه‌ها و... مي‌كردند.
قاليباف گفت كه «مي‌دانم دانشجويان از اين كارها نمي‌كنند و به اين كارها راضي نيستند».
در اينجا قاليباف كه در برابر اين پرسش قرار گرفته بود كه آيا شما كارت دانشجويي اين افراد را ديده بوديد، گفت: دانشجو فهيم است و اين نوع كارها را انجام نمي‌دهد.

اين جمع دانشجويان است نه بازاري‌ها
ظاهراً برخي دانشجويان از پاسخ‌هاي قاليباف قانع نشده بودند، چون يك دختر دانشجو با قرار گرفتن پشت تريبون خطاب به فرمانده سابق نيروي انتظامي گفت: آقاي قاليباف، اين جماعت جماعت اصناف و بازار نيستند. اينها دانشجو هستند و از نخبگان كشور، در جواب دادن به سؤالات آنها طفره نرويد.

اهمالات جزئي ناجا در پرونده وبلاگ‌نويسان
يكي از دانشجويان از اين كانديداي رياست جمهوري پرسيد: آيا اينكه متهمان پرونده وبلاگ‌نويسان توسط نيروهاي ناجا مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، صحت دارد يا خير گفت: من اين موضوع را پيگيري كردم. با متهمان اين پرونده جلسه گذاشتم و متوجه شدم كه خلاف قانون‌هاي جزئي رخ داد. مثل هل دادن يا زدن گاز اشك‌آور در ماشين حمل اين متهمان.
قاليباف گفت كه پرونده مأموران متخلف به دادگاه رفته است. پس از پاسخ قاليباف حنيف مزروعي كه از متهمان اين پرونده بوده است، در جايگاه پرسش قرار گرفت و خطاب به قاليباف گفت: چون در جاي ديگري دست من به شما نرسيده، در اينجا از شما مي‌پرسم: شما گفتيد اهمال‌هاي جزئي در پرونده وبلاگ‌نويسان صورت گرفته. من به چند نمونه از برخوردها كه شما از آن به عنوان اهمال جزئي ياد مي‌كنيد اشاره مي‌كنم. بازجو زير فشار جسمي و روحي از من خواست كه اعتراف كنم با خانم فلاني رابطه نامشروع داشته‌ام و يا خانم فلاني زير همين فشارها بايد اعتراف مي‌كرد كه با برخي از مسؤولان كشور رابطه نامشروع داشته است. آيا به نظر شما اعتراف‌گيري تحت فشارهاي فيزيكي و روحي اهمال جزئي است؟
قاليباف در پاسخ گفت: دقيقاً بگوييد چه فشارهاي فيزيكي بوده است؟
حنيف مزروعي پاسخ داد: فشار جسمي يعني با چشم‌بند رو به ديوار در اتاقي كه هيچ صدايي از آن خارج نمي‌شود مجبور به نوشتن خواست‌هاي بازجو شوي و اگر طبق ميل بازجو ننويسي مورد ضرب و شتم قرار بگيري...
دانشجويان شديداً تحت تأثير سخنان حنيف مزروعي قرار گرفته بودند و بارها سخنانش را مورد تشويق خود قرار دادند.
قاليباف سخنان مزروعي را قطع كرد و گفت: نه اين طور نبوده. اين حرف‌هاي شما، حرف‌هاي جديدي است كه در جلسه‌اي كه با هم داشتيم آنها را مطرح نكرديد. يكي از مشاوران من كه در آن جلسه حضور داشته الان هم اينجاست و مي‌تواند شهادت دهد.
حنيف مزروعي: كسان ديگري هم هستند تا شهادت دهند كه من اين حرف‌ها را قبلاً هم به شما گفته‌ام. شما در آن جلسه قول‌هايي مبني بر پيگيري اين ماجرا و برخورد با عاملان اين قضيه و قول رودررو كردن ما با بازجو را داديد. آقاي قاليباف، آيا ميزان عمل به قول‌هايي كه الان به عنوان نامزد رياست جمهوري به مردم مي‌دهيد، به اندازه قول‌هايي است كه به ما داديد؟
قاليباف در حالي كه به خاطر قطع كردن سخنان مزروعي از مجري برنامه تذكر دريافت كرده بود، در پاسخ به مزروعي گفت كه «برخوردها اين گونه كه شما مي‌گوييد نبوده است.»
فرمانده سابق نيروي انتظامي در ادامه گفت: من مأموري كه گاز اشك‌آور در داخل ماشين شما زده بود را مؤاخذه كردم. كار اين مأمور خلاف بوده چون از گاز اشك‌آور در ماه رمضان استفاده كرده بود.
گفتني است، يك مأمور نيروي انتظامي در داخل ماشيني كه وبلاگ‌نويسان در آن قرار داشتند، گاز اشك‌آور زده و با بستن در ماشين باعث آزار آنها شده بود.
قاليباف در پايان گفت كه من پيگير اين پرونده بوده‌ام و حتي پرونده برخي از متخلفان به دادگاه رفته است.
او مدعي شد كه مصطفي تاج‌زاده و قابل نيز در جريان اين امر هستند.

نمي‌دانم روزنامه مشاركت پايگاه دشمن بوده يا خير
پاسخ‌هاي قاليباف دانشجويان را قانع نكرد. زيرا باز هم يكي از دانشجويان در جايگاه پرسش‌كنندگان قرار گرفت و خطاب به او گفت: آقاي قاليباف من گمان مي‌كردم شما رئيس‌جمهور خوبي نخواهيد شد اما الان مطمئنم كه قطعاً رئيس‌جمهور خوبي خواهيد بود چون خيلي خوب آسمان و ريسمان را به هم مي‌بافيد و مسائل مبهم و بي‌ربط را در پاسخ‌هايتان مطرح مي‌كنيد.
قاليباف در پاسخ به اين دانشجو گفت: شما يك سؤال بپرسيد من مي‌گويم بله يا خير.
دانشجو: وقتي مطبوعات توقيف شدند، مقام رهبري گفتند كه اين مطبوعات پايگاه دشمن هستند. بلي يا خير؟
قاليباف: برخي بله. برخي خير.
جمعيت حاضر در سالن يكپارچه به تشويق دانشجو پرداخته و قاليباف كه نتوانسته بود پاسخ اين پرسش را بله يا خير بدهد، گفت: شما اسم روزنامه را بگوييد كه من پاسخ دهم.
دانشجو: صبح امروز؟
قاليباف: خير.
دانشجو: مشاركت؟
قاليباف: نمي‌دانم.
اين دانشجو در حالي كه مورد تشويق شديد حاضرين قرار گرفته بود، جايگاه را ترك كرد.

حكم حكومتي را قبول دارم
از قاليباف سؤال شد: «آيا حكم حكومتي را قبول داريد و اجرا مي‌كنيد.» در پاسخ گفت: نظر رهبري قطعاً كارشناسانه است. حكم حكومتي را قبول دارم هرچند كه بعدها معلوم شود كه اشتباه بوده است.

انتخابات مجلس هفتم عادلانه بود
فرمانده سابق نيروي انتظامي در پاسخ به اين سؤال كه آيا انتخابات مجلس هفتم را آزادانه مي‌دانيد، گفت: اين انتخابات را عادلانه مي‌دانم اما معتقدم آزادانه نبود و رفتار شوراي نگهبان در اين دوره از انتخابات مجلس رفتار خوبي نبود.
لازم به ذكر است، سايت انتخابات 9 كه نزديك به قاليباف است هيچ يك از بخش‌هاي پرسش و پاسخ وي را كه در خصوص پرونده وبلاگ‌نويسان بود منتشر نكرده است.
در همين زمينه:
اقبال - صفحه اول
اقبال - چالش با فرمانده
امروز - قاليباف: زدن گاز اشک آور به متهمان وبلاگ نویس، چون در ماه رمضان بود، پسندیده نبود
هاتف نيوز - قاليباف: از نامه فرماندهان سپاه به خاتمي دفاع مي کنم

دنبالك اين دفتر

لينك اين مطلب اين دفتر:
http://hanif.ir/mt-cgi/mt/mt-tb.cgi/68

لينك دفترهاي ديگر به اين مطلبچالش با فرمانده:


» زوار قالباف هم در رفت from كتكله و چکش فرنگی
نوشته زیر توسط حنیف مزروعی نوشته شده که از وبلاگ نویسان بازداشت شده بوده ، قسمت پرسش و پاسخ در مورد پرونده وبلاگ نویسان و گاز اشک آور و ... خی... [Read More]

لينك داده شده از: May 6, 2005 09:46 AM

» چالش یک دانشجو با فرمانده from لینکدونی
روز گذشته در برنامه دانشكده فني دانشگاه تهران حاضر شدم تا سئوالات بي پاسخم را از يك كانديداي رياست جمهوري بپرسم [Read More]

لينك داده شده از: May 13, 2005 10:51 PM


« دفاع از 4 نفر | دفتر اصلي | پاسخ ديگري به قاليباف »





آنچه روشن است یک سوء تفاه و عدم درک متقابل هست هم بین جماعت وبلاگ نویس و تأثیرات کارشان و هم بین وبلاگ نویسان و مسئولین که نیاز به تبادلات فکری دارد ولی با گرفتن اصحاب اهل قلم این مشکل حل نخواهد شد، چون این مسائل با کار فرهنگی حساب شده هست که هرکس متوجه نقش و جایگاه خود و راهبرد موفق در این راه می شود و وبلاگ هم مثل همه رسانه ها در گستره بزرگتر و م

ارسال شده توسط: مهدی منتظران درOctober 5, 2005 01:09 PM

من به قالیباف رای میدم .خیلی ممنون اقا مهران و اقا حنیف.و یقین دارم که بهترین گزینه همینه

ارسال شده توسط: فاطمه درJune 17, 2005 12:13 AM

کسی رو که خوابیده باشه میشه بیدارش کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده باشه هیچ وقت نمیشه بیدارش کنی . خواهش می کنم نه جو بگیردتون و نه بی خیال شین .فقط یه لحظه مکث کنید و درست فکر کنید کسی به حال من و توی ایرانی دل نمسوزونه غیر از همدردمون .هر چی هم به قالی باف و... فحش بدین در انتخابات شرکت می کنم و به یکی از اونهایی که حرفهاش بیشتر درد جامعه را منعکس کند رای میدم .

ارسال شده توسط: RGERH درJune 9, 2005 09:54 AM

FAGHAT GHALIBAF-TANHA KASII KE MITONE IRANOO NEJAT BADE -TAKLIFE BAGHIE MALOOME FAGHAT MIKHAN JIBESHONOO BISHTAR POOR KONAN 27 SAL DIDIM KARASHONOO,KARAYIE GHALIBAFAM DIDIM,SHOMA HAM AGHAYE MAZROOYII LOTFAN KHAFE SHO

ارسال شده توسط: MASOUD درMay 17, 2005 05:49 PM

قابل توجه آقا بهروز : بر فرض که قالی باف تو سمت فرمانده نیرو انتظامی موفق بوده .. این دلیل نمیشه که رئیس جمهور خوبی هم باشه ، یا بشه!

ارسال شده توسط: محمد درMay 13, 2005 11:57 PM

سلام
اون دوستی که گفتن مسجد و پادگان نیست رو ای ول
آخه بابا چقدر ما باید به خاطر آخوند جماعت لطمه ببینیم ... 4 تا منی و .... می کنه .. فکر می کنه شد درد مملکت
بگذارید لا اقل یه بار هم وقتی رییس جمهورمون از TV خارجی نشون میدن
نگاه باقی نکنیم و به مال خودمون بخندیم

ارسال شده توسط: کلام درMay 12, 2005 11:06 AM

به نظر من رئیس جمهور باید مهندسی باشد یا حداقل دیگر ارتشی یا روحانی نباشد چون برادران روحانی چیزی از مملکت داری نمیدانند و فکر می کنند که مملکت هم مانند مسجد است یا مثل 1 پادگان است که با زور بتوانند آن را اداره کنند . باتشکر 1 از تیزهوشان

ارسال شده توسط: behrooz درMay 9, 2005 03:36 PM

با سلام برای من جالب هست که هم آقایان راست افراطی و هم طیف تندرو چپ دست به دست هم داده اند تا دکترقالیباف رو تخریب کنند منتهی من به عنوان یک جوان 25ساله به امثال قالیبافها افتخار می کنم چرا؟ چون دکترقالیباف شعار غیرعملی نمیده یعنی اینکه نمیگه نظام رو تغییر میدم یا در مقابل سوالی درمورد حکم حکومتی مثل کروبی ومعین و بقیه آقایون بی ربط جواب نمیده خیلی راحت اعتقاد قلبی خودش رو ولو اینکه خیلی ها خوششون نیادمطرح می کنه در یک کلمه مرده. دروغگو و شیاد نیست .دوستان عزیز که در دانشگاه سعی کردند از هر حربه ای برای بد جلوه نشان دادن کارنامه قالیباف استفاده کنند باید بدانند که در یک دوره حدودا 5ساله مسئولیت در نیروی انتظامی تعداد مواردی که از آن به عنوان مشکلات و ایرادات فرماندهی ناجا نام می برند از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی کندو در مقابل خدمات او درناجا مخالفانش را هم وادار به تمجید از عملکردش کرد. فقط پنجاه و پنج هزار نفر از پرسنل رشوه گیرنده ناجا را اخراج کرد و....معین چه کرد قهر کرد و استعفا دادو... ودر آخر خطابم به حنیف عزیز هست که عملکرد پدر شما و دیگر همفکرانشانش خود جای صدها سوال و اما واگر دارد بهتر است در منزل نیز جلسه محاکمه ای برای پدر بگذارید و از او نیز بخواهید جواب سوالتان را فقط با آری و نه بدهد.

ارسال شده توسط: نیما درMay 9, 2005 02:00 PM

آقای مزروعی سلام...من تا قبل از این تردید داشتم به قالیباف رای بدم یا نه ولی الان مطمئن شدم...خیلی عالی جوابتو داد ... فقط قالی باف ....

ارسال شده توسط: ahmad درMay 6, 2005 06:13 PM

این آقایان سپاهی ها چرا دیگر از سر رییس جمهوری دست بر نمیدارند. مملکت خراب میشود با این کار ها

ارسال شده توسط: behrooz درMay 6, 2005 09:53 AM

هم تو خيلي احمقي عزيزم و هم اون كسي كه جلوش وايسادي و زرت و پورت كردي. از قديم گفته اند, نرود ميخ آهنين در سنگ

ارسال شده توسط: مهران درMay 5, 2005 09:35 PM


اقاي جامي
شما روز حضور قاليباف در سالن نبوديد .انچه حنيف نوشته تنها واقعيت از چشم اوست اما از من هم به عنوان كسي كه كارش مطالعه سياست در ايران است بشنويد:
1.قاليباف اولين نامزد انتخاباتي بود كه امد و با خود 1000 نفر دانشجو را داخل اورد
2.او اولين نفري بود كه امد و منتقدانش را مغرض و منافق و جاهل(برخلاف هاشمي)نناميد
3.اولين نامزدي بود كه براي 3و4 بار دانشجويان در تندترين لايهيشان برايش كف زدند
4.اولين كانديدايي بود كه ريز كارهايش را توضيح داد و گردن كسي نينداخت و خود را مقصر جلوه داد
5.اولين كانديدايي بود كه به خاتمي انتقاد نكرد و روي دوش او هم سوار نشد
6.اولين نفري بود كه شفاف گفت اگر بيايد با رهبري چه ميكند(در عمل نه نظر)
7.اولين نامزد اصولگرا بود كه گفت كاره شوراي نگهبان غلط است
8.اولين معتمد حاكميت بود كه گفت اصلاحات ضروري و عقلانيست
9.اولين نيروي اصولگرا بود كه فهميد اصلاحات جمع كردن پاي دولت در همه عرصههاست
10.اولين نامزد بود كه بهد از بسياري از پاسخهايش جمعيت به فكر فرو مي رفت.
11.اولين نامزد بود كه اقتصاد ميفهميد و ميگفت اقتصاد را بايد جهاني ديد
12.اولين طرفداره اصول بود كه از افتخاره ايران صحبت كرد
اقاي جامي
قاليباف با هوش نيست مانند لاريجاني يا هاشمي بلكه عاقل است و براي همين امد انجا و بدجوري موفق بود
حنيف جوان است و مي خواهد قهرمان شود ولي سياست ايران ديگر قهرمان پرور نيست عاقل ميخواهد و تازه سياست از جنگ به سوي سياست ميرود!
متن جلسه را ببين نظرت عوض مي شود


Posted by: ali sheid at May

ارسال شده توسط: ali sheida درMay 5, 2005 08:23 PM

salam
be nazare to kasi ke midoone ke to mikhai behesh beparri va miad daneshkadeie fanni ke khatmi jorat nemikone biad va bahat harf mizane va to ro doshman po monafeghe o jahel khatab nemikone aghel nist va to agheli ke rahe rafteie popolism ro dobare miravi!
nazarate tooie weblageto bebin !bebin cheghadr ghahraman shodi!
bebin hame barat kaf zadan !iade bachehaie anjoman sale 78 oftadam ke hamin hale tor o dashtan va badan migoftan che hazineie bi khodi dadim!
bad az popolism nehilisme! motmaen bash!

ارسال شده توسط: ali sheida درMay 5, 2005 07:49 PM

Agha aali bood. dastet dard nakone. khoob be gand keshidi in agha ro. vali movazebe khodet ham bash.

ارسال شده توسط: Amir درMay 5, 2005 10:41 AM

من به دکتر قالی باف اعتماد دارم چون مدیریتشو قبول دارم

ارسال شده توسط: ایمان درMay 4, 2005 04:10 PM

سلام ! فوق العاده بود ! با اجازتون بعدا از این متن استفاده می کنم ! و البته ئنبالک هم یادم نمیره :)

ارسال شده توسط: کتکله درMay 4, 2005 04:02 PM

آخه داداش همه فهمیدن داری دروغ می گی

ارسال شده توسط: شاهد درMay 4, 2005 02:50 PM

AGHA ZADEH ha ha as key ta hala adam shodand, to ke khodet agha zadeh hasti avazi

ارسال شده توسط: Hajji درMay 4, 2005 02:21 PM

دستت درد نكند كه رسوايش كردي.او حتي به خاطر گاز اشك آور پوزش هم نخواست.فقط گفت ماه رمضان بود!!!

ارسال شده توسط: م.م.ش. درMay 4, 2005 12:03 PM

salam
aghaie mazrooei
popolisim mohemtarin afet goftemane democrasist ke ma az harkate chap dar iran an ra be ers bordeeim.
har che saze popplisty bezanid sakhte siasi ra tangtar mikonid va majboorash mikonid ke oo ham baraie hefze khod va sarkoobe popolisme shoma az poplism estefade konad.
ghalibaf akharin gozineie shoma baraie aghlaniat ast midanam aqz shoma nist va dar siasate iran har ke az man nist alaihe man ast amma faramoosh nakardy ke bi aghlie siasie shoma va popolisme enghelabie chap dar entekhabat majlese sheshom va sarkoob hashemi che zararhaie be eslahat nazad va amalan sakhte siasi ra baraie sarkoob eslahat iekdast kard dalilash in nabood ke hashemy eslahtalab nabood balke hashemi az shoma nabood va shoma chon enghelabi fekr mikonid na eslahi sarkoobash kardid albatte ba haman popolisme hamishegi pishnahad mikonam ba mavarede zir tavajjoh kon:
1.,jomhoorie eslami tanha bazie dar shahre iran ast be dalaele goftemani ke az hosele to be onvane iek enghelabi e hamishegi kharej ast.
2.enghelab ba eslahat fargh mikonad va mohemtarin farghash in ast ke adame eslahtalab mikhahjad na ehghelabi va popolist.masalan bazargan az ramezan zade ke doostesham daram eslahtalabtar ast.
3.popolism khod shomooly darad va aghlaniat ham khod shomooli darad pas ghalibaf ka aghlany amad ke shoma zaieash konid nafe khodash ra bord va shoma ke karhaie hamishegietan ra peigiri kardidi chon manteghe gofteman demokrasi ke mokhalefe zaie va sakoob kardane har kasi hast nemifahmid bevasilie hashemi ia larijany sarkoob mishavid chera chon aghl nemikhahid hazf doost darid.
4.agar ghalibaf nabood alan zendan boodi in ra vaghti mifahmi ke ghalibaf ra ba hamkarie radikalhaie popoliste rast hazf koni.
5.dar goftemane demokratike eslahtalabi etemade nezam be eslahat ke be nefe khodash ham hast chon agar eslah beshavad mimanad, asl ast iany agtar nezam etemad peida konad ke barandazi nist onvaght eslahat jolo miravad va ghalibaf chon motamede ghodrat ast baraie eslahat khoob ast va ghl ham darad. kash shoma enghelabiha manteghe ghodrat ra ke har bacheie mifahmad mifahmidid
movafagh bashi .ali sheida modarese oloome siasi
حنيف: در رد حرفهايت همين بس که قاليباف را گزينه اي عقلاني ميدانيد. از بقيه استدلالهايتان ميگذرم

ارسال شده توسط: ali sheida درMay 4, 2005 09:03 AM

واقعاً عالي بود. هم كار شما و هم نظرات دوستان عالي بود.
اما خب چه حيف كه همين جماعتي كه الان از شما تعريف مي‌كنن وقتي همه‌چيز به ضررشون باشه نه تنها ازت تعريف نمي‌كنن، بلكه پشتت رو هم خالي مي‌كنن و ازت ايراد مي‌گيرن. البته بلا نسبت همگي دوستان و مردم كل ايران.
موفق باشي حنيف جان :)

ارسال شده توسط: nima درMay 4, 2005 08:59 AM

واقعا جالب بود.

ارسال شده توسط: nasrema درMay 4, 2005 12:01 AM

شجاعتت در برابر آقای پلیس قابل ستایش بود . مرحبا

ارسال شده توسط: علی درMay 3, 2005 11:36 PM

hanif jan. man ham be Galibaf javab dadam. dar weblogam bekhan. age monaseb didi bede Eqbal chap kone.

ارسال شده توسط: مسعود رهبري درMay 3, 2005 11:34 PM

damet garm az soalahy ke azesh porsidy
ye tory in ghaliibaf jest migire ke har ki nadone fekr mikone elsahttalabe eslahtalabe
ta vaghty azesh soal konid mesle hamin nemoneha ke neshon midone afkare maghable tarikhe hamon mohafezekarano dare
must miporsidy azesh agar gaze ashkabvaro dar mahe ramezan nemidondakhtan to mashin chi on moghe jorme ya be khatere mahe ramezan jorm bode

ina hich kaso mojazat nemikonand hanif jun hame az khodeshonan kasy ke dostesho mopjazat gharar nist bokone rayis jomhoram shodan hatman mishan moavenaneshon

ارسال شده توسط: sia درMay 3, 2005 08:53 PM

کارت بسیار عالی بود. کاش می شد از تو یه سری شبیه سازی کرد تحویل جامعه داد!ا

ارسال شده توسط: mahmoodreza درMay 3, 2005 08:02 PM

khaste nabashid. baraye hame farzandane iran, va bekhosoos farzandane azizi manand shoma , arezoye behroozi daram

ارسال شده توسط: nooshabeh amiri درMay 3, 2005 07:38 PM

سلام مرد ... ما خیلی به تو افتخار می کنیم چون شجاع هستی و نترس ... موفق باشی

ارسال شده توسط: آرش سیگارچی درMay 3, 2005 04:58 PM

besyar aalii bod
shoma ke poshtetan mohkam tar az ma ast be rah edame dahed
paydar bashid

ارسال شده توسط: faramarz درMay 3, 2005 03:00 PM

آفرين

ارسال شده توسط: i درMay 3, 2005 02:44 PM

آفرین به شما آقا حنیف ،آمیدوارم روزی شما را در زمره قدرتمردان صحنه سیاست کشور ببینم و البته همچنان حق گو و حق خواه و حق طلب،نه مثل دولتمردان امروز و دیروز
پاینده باشی

ارسال شده توسط: رضا درMay 3, 2005 02:14 PM

جناب مزروعي با سلام. مطلب شما در وبلاگ گزيده بلاگستان پارسي درج شد. آرزوي توفيق.

ارسال شده توسط: گزيده بلاگستان پارسي درMay 3, 2005 12:43 PM

خوب بود،اما يك كمي بيشتر "عالي" بود.

ارسال شده توسط: ابوذر درMay 3, 2005 11:48 AM

عجب مارمولكيه اين قاليباف
تو برنامه صندلي داغ اومد گريه كرد دل بعضي هارو به دست اورد
تا اونجايي كه خود من هم داشت باورم ميشد كه بالاخره يكي از اين راستيها يك ذره وجدان داره.
اما چه اشتباه بزرگي !!!!!

ارسال شده توسط: فرزاد درMay 3, 2005 10:37 AM

دمت گرم! عالی بود! باید همه را زیر سوال قرار داد!

ارسال شده توسط: Nikahang درMay 3, 2005 12:31 AM

دمت گرم! عالی بود! باید همه را زیر سوال قرار داد!

ارسال شده توسط: Nikahang درMay 3, 2005 12:29 AM

عالي بود. همين
زنده باشي حنيف جان، پايدار و شاد(اين يكي را اگر مي تواني)

ارسال شده توسط: سامان آزادي درMay 3, 2005 12:28 AM

آی حال می کنم بعضی ضایع می شن!

ارسال شده توسط: vartan درMay 3, 2005 12:13 AM

ارسال نظر





مرا به خاطر بسپار؟

(you may use HTML tags for style)